Communicatievisie 2016-2018

Gemeente(n):Gemeente Enschede (>100.000 inwoners)
Jaar van uitgave:2016
Onderwerpen:Communicatiebeleid
Type(s):Video/film, Visie
Waardering:waardering (1 waardering)

 

'We zijn een open en transparante gemeente en we willen inwoners, ondernemers en partners goed en snel informeren. We gaan graag het gesprek aan en kiezen waar dat kan voor interactie, participatie en samenwerking'. Dat is kort samengevat de basis van de Communicatievisie van de gemeente Enschede.

 

Inwoners, bedrijven en organisaties moeten de gemeente gemakkelijk kunnen benaderen. Ze moeten de informatie kunnen vinden die ze nodig hebben, beleid kunnen beoordelen, hun mening kunnen geven, kunnen meedenken en eventuele klachten kunnen uiten. Online communicatie is daarvoor heel geschikt. Ook de promotie van de stad is een belangrijk aspect in de gemeentelijke communicatie. De stad wil meer bezoekers, inwoners, investeerders en studenten (be)trekken, ondernemers
interesseren en op het netvlies blijven van overheden in Zwolle, Den Haag, Brussel en ons buurland Duitsland door middel van de Euregio.

 

Er zijn 6 hoofdlijnen vastgesteld:

1. Goede informatievoorziening blijft de basis
2. Van vertellen naar in gesprek
3. Participatie en eigen initiatief 
4. Be good and tell it
5. Optimaal online 
6. Crisiscommunicatie

 

Over de Communicatievisie is een animatiefilmpje gemaakt. In een paar minuten ziet u hoe de gemeente Enschede met inwoners, bedrijven en partners wil communiceren.

 

 

Reacties

Hoe waardeert u dit praktijkvoorbeeld?

 

Reageer als eerste !