EHV 365

strategie 2016-2020

 

Gemeente(n):Gemeente Eindhoven (>100.000 inwoners)
Jaar van uitgave:2016
Onderwerpen:Regionale economie
Type(s):Beleidsnota

 

Sinds haar oprichting heeft Eindhoven365 zich bezig gehouden met de merkontwikkeling van de stad. Na de organisatorische start in 2011 is 2012 gebruikt om onderzoek te doen naar de identiteit van de stad om vervolgens na een dynamisch proces met een Virtual Design Agency in 2013 het nieuwe merk Eindhoven succesvol te lanceren en daarmee een nieuwe visuele identiteit voor de stad. 2014 is vooral gebruikt om enerzijds het nieuwe merk op zoveel mogelijk plekken te introduceren en anderzijds om de dragers van het merk, in al haar verschijningsvormen, om te bouwen naar een nieuwe stijl. 

 De gemeente Eindhoven is op het Nationaal Congres Citymarketing 2017 uitgeroepen tot "de beste citymarketing gemeente van Nederland" van het afgelopen jaar in de categorie gemeenten vanaf 120.000 inwoners. Andere genomineerde gemeenten waren Zwolle, Den Haag en 's-Hertogenbosch.

 

 

Reacties

Hoe waardeert u dit praktijkvoorbeeld?

 

Reageer als eerste !