Gemeente Haarlem stuurt scherper op KPI’s met Business Intelligence

Gemeente(n):Gemeente Haarlem (>100.000 inwoners)
Jaar van uitgave:2014
Onderwerpen:Informatie- en automatiseringsbeleid
Type(s):Projectbeschrijving
Waardering:waardering (2 waarderingen)

 

Net als alle gemeenten in Nederland heeft ook de gemeente Haarlem te maken met grote veranderingen. Kosten moeten omlaag, burgers willen sneller geholpen worden en de overheid verwacht transparantere rapportages. Naast deze veranderingen worstelde de gemeente Haarlem ook met een gebrek aan eenduidige managementrapportages. De gemeente is opgedeeld in verschillende afdelingen, waardoor alle interne en externe data versnipperd werd opgeslagen binnen de eigen systemen van de afdelingen. De gemeente had daarom de behoefte om beter inzicht te krijgen in álle data en scherper te kunnen sturen op KPI's, om zo de iensterverlening te verbeteren en efficiënter te werken. Om dit te realiseren en tegelijkertijd in te spelen op de eerder genoemde veranderingen besloot de gemeente Haarlem om Business Intelligence in te zetten. Jeroen Hoexum, informatiemanager bij de gemeente Haarlem, legt uit waarom deze aanpak nodig was, voor welke oplossing de gemeente gekozen heeft en wat de resultaten zijn.

 

 

Reacties

Hoe waardeert u dit praktijkvoorbeeld?

 

Reageer als eerste !